چه عاملی باعث ایجاد بواسیر خارجی می شود

يکشنبه 31 تير 1397
12:35
jody

شایعترین علت بواسیر خارجی، فشار در هنگام اجابت مزاج و تکرار این کار در هربار اجابت مزاج است. بواسیر، هنگامی ایجاد می شود که رگهای رکتوم بزرگ و متورم شده و به صورت زائده ای در ناحیه مقعد حالت بیرون زدگی ایجاد کند.




نشانه های بواسیر در بانوان

بواسیر یکی از بیماری های رایج در بین خانم هاست و علائمی دارد که باید حتما از آن مطلع باشید. بواسیر حاصل بزرگ شدن عروق خونی مقعد است. به طور کلی علائم بزرگ شدن عروق خونی مقعد عبارتند از:


ناراحتی در مقعد

خارش

درد

خون ریزی

اگر خانمی یکی از این نشانه ها را در خود یافت، حتما باید به سراغ یک پروکتولوژیست ( متخصص بیماری های مقعدی) برود. نشانه های بواسیر مطابق مراحل زیر گسترش می یابند:


احساسات ناخوشایندی که در ناحیه مقعدی بروز می کند باعث این حس می شود که در جسم خارجی در روده قرار دارد. دقت داشته باشید که ناراحتی و حس ناخوشایند اولین نشانه بروز بواسیر است و به نوعی باید بسیار به آن توجه شود.


خونریزی از مقعد که معمولا به رنگ قرمز مایل به زرد است، یک شاخص غیر قابل انکار در رابطه با وجود بواسیر در خانم هاست. خونریزی معمولا در هنگام تخلیه روده و یا بلافاصله بعد از آن صورت می گیرد. خون با محتویات روده مخلوط نیست، بلکه بر روی سطح آن قرار دارد.


مقدار خون می تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات چند قطره کوچک ظاهر می شود، و در برخی موارد، بیمار به خاطر خونریزی زیاد دچار وحشت می شود. خونریزی طولانی مدت می تواند باعث کاهش هموگلوبین در بدن زن شده و باعث گسترش بیماری هایی چون آنمی گردد.


احساس درد، نشانه ای از عوارض ناشی از بواسیر است. ایجاد ترک و زخم در ناحیه مقعدی یا التهاب هموروئید بزرگ شده می تواند با درد همراه باشد. همچنین به طور مشابه، احساسات دردناک در طول عمل دفع و پس از آن نیز ممکن است رخ دهد.


خارش به عنوان نشانه ای از سوزش پوست در ناحیه عبوری از مقعد و پرینیوم ظاهر می شود که نشان دهنده احتمال بروز اگزما در آن ناحیه است. اگر یک زن محل های خارش را بخاراند، می تواند باعث انتقال عفونت های ناشی از ناخن شود و که موجب بروز علائم چرکی شود. علاوه بر این، آسیب دائمی بافتها با ظهور تومورها نیز همراه است.

علائم بواسیر به طور ذاتی می تواند متغیر باشد. گاهی اوقات شدت کمی دارند. گاهی اوقات تقریبا ناپدید می شوند به طوری که در این زمان بیماران در مورد بیماری خود شکایت نمی کنند. اما تأثیر عوامل نامطلوب یا تشدید آن ها می تواند دوباره احساس ناخوشایند را با خود به همراه بیاورد.

مطالب مرتبط: بواسیر خجالت ندارد!!!


برچسب ها: بواسیر , هموروئید ,
[ بازدید : 219 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به راهنمای کامل انواع روش های درمان بواسیر شقاق کیست مویی فیستول است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]